loading...

لرن آکادمی

صنایع شیشه و آینه گرجی آماده ارائه انواع شیشه های رنگی با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به مشتریان خود در سراسر ایران است و همچنین آماده همکاری با تولیدی های صنایع چوبی، شرکت های دکوراس

شیشه رنگی

سعید بازدید : 114 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1399 : 1:43 نظرات (0)

صنایع شیشه و آینه گرجی آماده ارائه انواع شیشه های رنگی با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به مشتریان خود در سراسر ایران است و همچنین آماده همکاری با تولیدی های صنایع چوبی، شرکت های دکوراسیون و طراحی داخلی، شیشه بری ها و…می باشد.

شیشه رنگی در انواع مختلف و برای مصارف گوناگون تولید می شود، قبل از انتخاب و سفارش شیشه رنگی با کارشناسان فروش گرجی گلس تماس بگیرید.

شیشه رنگی ،یکی از اجزای سازه ها و دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان ها است که قدمت استفاده از آن به قرن ها قبل باز می گردد. این شیشه های رنگی در مدل های مات و شفاف برای نورپردازی محیط های داخلی و جلوگیری از ورود نور اضافه استفاده می شده است.

اولین نمونه های شیشه های رنگی در مناطق کویری و در مناطقی که نور آفتاب زیاد و مستقیم است، وجود داشته است. مسجد نصیرالملک شیراز به عنوان ابنیه تاریخی رنگارنگ، به دارا بودن شیشه های زیبای رنگی مشهور و معروف است.

در سال های اخیر نیز معماران داخلی از شیشه های رنگی برای دیزاین محیط های سنتی استفاده کرده اند به گونه ای که از این شیشه های رنگی در کنار چوب و متریال های طبیعی می توان به کار برد. کم کم این آینه ها ازساختار شیشه و مصالح خارجی فراتر رفته و به صورت دیزاین داخلی و جداکننده های محیط درآمده و درهای شیشه ای رنگی متنوعی تولید شده است.
در مدل های اولیه ، شیشه های رنگی مانند انواع دیگر شیشه ها به صورت دستی تولید می شدند و طریقه ساخت آن زمان بر و سخت تر از امروز بود . به گونه ای که ممکن است در تولید این شیشه ها با روش و اصول یکسان، محصولات مختلفی تولید شود و عملا تولید محصولاتی کاملا مشابه و یکسان راحت نبوده و در جزئیاتی مانند رنگ همیشه عدم تطابق وجود دارد.

به طور کلی شیشه ها ترکیبی از ماده اولیه شیشه و شن هستند. در واقع شیشه از سبک ترین و سست ترین ساختارهای موجود در طبیعت است که در کنار آهن و اکسیدهای آن تبدیل به شیشه رنگی می گردد. این مواد در دمایی در حدود نقطه ذوب شیشه داغ شده و حرارت می بینند تا شیشه درست شود. یعنی دمایی نزدیک به 2900 درجه درمحیط کوره تا در نهایت این شیشه های اولیه تولید شده و شکل داده شوند.

گفته می شود اولین سازندگان شیشه های رنگی، رومیان و مصریان باستان بودند که نمونه های اولیه آن را تولید انبوه کرده اند. مستندات نشان می دهد که بعد از آن در قرن های بعد، شیمیدانان به وجود ماده ای در اکسید فلز پی بردند که خاصیت رنگی شدن به شیشه اضافه می کنند.

بعد از آن، تولیدکنندگان شیشه با ایجاد لکه هایی در آن توانسته اند مدل های جدیدتری از این شیشه ها را تولید نمایند. طرز ساخت این شیشه ها به این صورت بود که شیشه های رنگی موجود را تغییر داده و با اکسید فلزاتی مانند سرب ، تصویر و طرح مورد نظر خود را به شیشه اضافه می نمایند و به نوعی لکه دار می کنند.

رفته رفته بر تنوع طرح و مدل شیشه های رنگی افزوده شده و روش های جدیدی برای ساخت شیشه رنگی در صنعت به وجود آمد. در سال های اخیر به جز بهره بردن از اکسید فلز می توان از سولفیدها نیز استفاده برد.
برای دستیابی به رنگ های مختلف در شیشه های رنگی ساده از مواد مختلفی می توان استفاده نمود که رایج ترین آنها به شرح زیر است:
برای شیشه رنگی آبی از کبالت و برای شیشه رنگی بنفش از کادمیوم استفاده می گردد.کلراید به ما شیشه رنگی قرمز داده و با اکسید کرومیک شیشه رنگی سبز می توان داشت. شیشه رنگی زرد را نیز از سولفور می توان تولید نمود.

بعضی مواد دیگر مثل منگنز دی اکسید نیز معمولا در ترکیبات این شیشه ها وجود دارد که میزان درخشندگی و زیبایی شیشه های رنگی را بیشتر نموده و کیفیت و شفافیت آن را دو چندان نمود. در واقع این مواد به نوعی رنگ زدا است که رنگ ها و هاله های رنگی اضافه شده را از شیشه پاک می کند و مکانیزم آن به گونه ای است که ترکیب شیمیایی موجود در این شیشه ها را خالص می نماید.

موادی مانند منگنز دی اکسید از معروفترین رنگ زداها به حساب می آیند.از مدل های جدید شیشه های رنگی، رنگ های طلائی یاقوتی یا رنگ قره قروتی (رنگی خاص و شبیه قرمز) را می توان نام برد که هر دو دارای مقداری طلا است.

همانطور که پیش تر نیز بیان شد، شیشه های رنگی کاربردهای متنوعی دارد که روز به روز بر تنوع استفاده آنها افزوده شده است. کاربردهای روزمره ای مانند شیشه مواد غذایی و نوشیدنی ها یا لامپ ها و ریسه های رنگی که در تزئین خانه ها از آن استفاده می گردد.

فروش شیشه رنگی پنجره در قالب یک عنصر نوستالژیک در طراحی داخلی در سایت ها و شرکت های طراحی ساختمان صورت می پذیرد. معماران داخلی در مکان هایی که سنتی هستند یا نیاز به روشنایی ونور مضاعف دارند از این شیشه ها استفاده می کنند. انعکاس نور از این شیشه ها بسیار جذاب و زیبا خواهد بود و در فضاهای ساده، طرح هایی جذاب برای ما به همراه خواهد آورد.

شیشه رنگی در ابعاد و طرح های مختلف، این شیشه ها را در رنگ های متناسب در کنار هم تعبیه و نصب می گردد. مدل های جدیدی از این شیشه ها در بازار وجود دارد که به نام شیشه لاکوبل شناخته می گردد که بیشتر به نام شرکت سازنده آن یعنی AGC در بازار معروف شده است.

 

منبع : گرجی گلس

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 25
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 35
  • بازدید ماه : 31
  • بازدید سال : 772
  • بازدید کلی : 4,183