loading...

لرن آکادمی

پرسشی که همواره کاربران شبکه یوتیوب مطرح می‌کنند این است که کسب درآمد از یوتیوب را از چه زمان می‌توانم آغاز کنم؟ پاسخ به این پرسش با این موضوع آغاز می‌شود که برای کسب درآمد از یوتیوب پی

کسب درآمد از یوتیوب؛ نه محال نه ساده

سعید بازدید : 69 دوشنبه 18 فروردین 1399 : 1:36 نظرات (0)

پرسشی که همواره کاربران شبکه یوتیوب مطرح می‌کنند این است که کسب درآمد از یوتیوب را از چه زمان می‌توانم آغاز کنم؟ پاسخ به این پرسش با این موضوع آغاز می‌شود که برای کسب درآمد از یوتیوب پیش از هر چیز به یک عنصر بسیار مهم نیاز دارید؛ مخاطب! بدون مخاطب کسب درآمد از یوتیوب معنایی نداشته و در عمل ممکن نیست. پس در گام اول، برای ایجاد درآمد در این شبکه اجتماعی، داشتن مخاطب کلیدی است. اما چطور می‌توان برای کسب درآمد از یوتیوب مخاطب جمع کرد؟ شاید همین اصل ساده، سخت‌ترین بخش کار باشد. برای جمع کردن مخاطب نیاز دارید تا به تولید ویدیو بپردازید. در تولید ویدیو اما رعایت برخی نکات بسیار کلیدی است. در ادامه مطلب همراه آرنا لرن باشید.

نحوه تسویه حساب یوتیوب چگونه است؟

افرادی که قصد کسب درآمد از یوتیوب دارند یکی از سوالشون اینه ایران تحریم است چگونه میشود با یوتیوب تسویه حساب کرد, خدمتتون عرض کنم اگر ما ایرانی هارو از در بندازند بیرون از پنجره میایم تو همیشه یک راه نه بلکه چندین راه برای دور زدن تحریم ها هست. جهت تسویه حساب با یوتیوب شما نیاز به یک آشنا یا واسطه دارید که در خارج از کشور تمام مراحل ثبت نام در یویتیوب را براش ما انجام دهد و بعدش ایمیل شما را در کانال ایجاد شده ثبت کنه و شما مدیر آن کانال میشوید.

پس از این دیگه کاری ندارد شما مدیر کانال هستید و تمام مراحل درآمد زایی رو برای خودتون انجام دهید فقط جهت تسویه حساب با یویتیوب باید واسطه شما کار را انجام دهد و بعد از طریق صرافی پول خود را میتوانید به ایران به تومن واریز نمایید.

روشی دیگر که وجود دارد اینکه شما بیاین یک سرور مجازی خارج تهیه کنید(با ماهی ۴۰ تومن میشه اوکی کرد) بعد یک وی پی ان شخصی ایجاد کرد و روی سیستم خود آن را ست کنید. از طریق سرور مجازی شما میتوانید حساب پی پل ایجاد کنید و پول خود را دریافت کنید اما اینم عرض کنم ریسک این روش بالاست و اینکه نیاز به آدرس واقعی شخضی در خارج از کشور است.

کسب درآمد دلاری از یوتیوباگر خلاق باشید کسب درآمد از یوتیوب یک رویا نیست

نحوه درآمدزایی از یوتیوب چگونه است؟

درآمدزایی از یوتیوب چگونه است؟؟ این سوال مهمی است که باید دقیقا بدانید. قانونی که یوتیوب برای واریز پول به شما دارد این است که اولا کانال شما باید دارای 1000 کاربر عضو فعال یا همان (Subscribe) باشد. و دوم اینکه ویدیو های شما بیش از 4000 دقیقه دیده شده باشند. این به این معنی است که مجموعا 4000 دقیقه از ویدیوهای شما دیده شده باشد. حالا ممکن است کلا 5 تا ویدیو داشته باشید که هر کدام از ویدیو ها 10 دقیقه ای باشند و بیش از 100 نفر آن ها را تا آخر دیده باشند. که در مجموع میشه 5000 دقیقه!

فعال سازی کسب درآمد از یوتیوب

برای استارت کسب درآمد دلاری از یوتیوب اولا باید بخش کسب درآمد از کانال یوتیوب خود را فعال کنید. این به این معنا است که یوتیوب اجازه دارد تا در اول ویدیو های شما تبلیغات کلیکی خودش را بگذارد. همین طور بافعال سازی کسب درآمد از یوتیوب تمام نمایش های ویدیو های شما محاسبه خواهد شد.

بدین منظوربه بخش settings کانال یوتیوب خود مراجعه کنید. روی گزینه My Channel کلیک کنید و بعد روی دکمه Customize Channel کلیک کنید.

سپس در صفحه باز شده همانند تصویر زیر روی گزینه View additional features را انتخاب نمایید.

کسب درآمد از یوتیوب

در آخر در صفحه که برای شما میاد در بخش Monetization روی گزینه Enable کلیک کنید. کار یه پایان رسیده است است و کسب درآمدازیوتیوب شما برای کانالتان فعال شده است.

درآمد ارزی از یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب به روش یوتیوبر های حرفه ای چگونه است؟

ببینید مهم ترین چیز در یوتیوب جهت کسب درآمد ویدیو جذاب است که بشود با آن مخاطب را جذب کرد, در بخش قصد دارم صفر تا صد کسب درآمد از یوتیوب را به شما آموزش دهم.

ویدیو ها در یوتیوب باید مثل آهن ربا مخاطبین رو جذب کند و این یک اصل بسیار مهم و حیاتی است. چون قراره از طریق افزایش ویو ویدیو ها و تعداد  Subscribe کانالمان کسب درآمد داشته باشیم. در ادامه روش هایی را میگویم که بتوانید از طریق youtube دقیقا مثل یوتیوبرهای حرفه ای کسب درآمد کنید.

برای بدست آوردن مخاطب باید چه ویدیوهایی ساخت؟

عرصه تولیدات شبکه اجتماعی، محل بروز و ظهور خلاقیت‌هاست. واقعیت این است که هیچ فرمول دقیق و روشنی برای بدست آوردن مخاطب وجود ندارد اما می‌توان چند نکته جزئی را برای نزدیک تر شدن به کسب مخاطب و در نهایت کسب درآمد از یوتیوب رعایت کرد. اول آن که باید یکی از حیطه‌هایی که مخاطب زیادی دارد را شناسایی کنید؛ به طور مثال ساخت ویدیو های آموزشی، ریویو ها و بررسی‌های ابزار تکنولوژی، میکس‌ها و حواشی مختلف موسیقی یا دانشنامه‌ها با زبان ساده مخاطبان زیادی در شبکه یوتیوب دارند. بدیهی است که برای کسب درآمد از یوتیوب ، جذب مخاطبان این حیطه‌ها را در رأس امور قرار داد.

نکته بعدی که رعایت آن خالی از لطف نیست وجود استمرار در تولیدات ویدیویی شماست. مهم نیست که در گام اول چه تعداد مخاطب کسب می‌کنید بلکه مهم این است که گام‌های بعدی را برداشته و به شکل پیوسته پیشرفت را ادامه دهید. مخاطبان معمولاً جذب کانال‌هایی خواهند شد که بدانند ساخت ویدیو توسط آن‌ها امری سطحی و زودگذر نیست. رعایت این دو نکته در ابتدای امر کافی به نظر می‌رسد اما برای کسب درآمد از یوتیوب ، مسئله اصلی پیروی از (YouTube Community Guidelines) است. اما خط سیر جامعه یوتیوب چیست؟

پیروی از قواعد برای کسب درآمد از یوتیوب ؟

اگر شما متقاضی ساخت ویدیو جهت کسب درآمد از یوتیوب هستید، این کار بدون درک و دنبال کردن خط سیر جامعه یوتیوب تقریباً محال به نظر می‌رسد. قواعد این بخش تماماً با تکیه بر شناخت مناسب از حواس پنج‌گانه ایجاد شده است. پیروی از قواعد به ویدیوهای شما کمک خواهد کرد تا همواره در وضعیت خوبی از نظر ویو و بازدید قرار بگیرند. اما خط سیر اجتماعی یوتیوب چه بخش‌هایی از محتوای تولیدی شما را در بر خواهد گرفت؟ تقریباً تمام ابعاد آن! از پیش‌نمایش، عنوان، کامنت‌ها و چت‌های صورت گرفته زیر ویدیو در رصد مداوم یوتیوب قرار دارند. یوتیوب همواره با حاکم کردن این قواعد در تلاش است ضمن اصلاح ویدیو ها، تعداد بازدیدها را افزایش دهد.

نکته اول؛ یوتیوب به هیچ وجه با انتشار محتواهای غیراخلاقی مثل (Nude) یا مشتقات پورنوگرافی موافق نیست. این شبکه اجتماعی با موشکافی موارد مربوط به موضوعات جنسی را بررسی و نکات غیرمجاز را با حذف روبرو خواهد کرد. اما این بدان معنا نیست که ویدیو هایی حاوی آموزش‌های جنسی از دیدگاه علمی و آموزشی یا ساخت مستندها مورد تأیید قرار نگیرند. در کنار این موارد، محتواهای جنسی به شرط هنری بودن، نه پورنوگرافیک بودن، مورد تأیید جهت کسب درآمد از یوتیوب قرار خواهند گرفت.

مهم است که اگر محتوای تولیدی توسط شما حاوی یکی از چند حالت اخیر است حتماً ابعاد کامل موضوع و محتوای تولیدی را در بخش توضیحات تشریح کنید؛ این باعث می‌شود تا هم یوتیوب و هم مخاطبان به درک درستی از محتوای شما برسند. در برخی موارد بسته به تشخیص یوتیوب، حتی با وجود سطح خاصی از (Nudity) بسته به اینکه سطح جزئیات جنسی به چه میزان بوده و در کجای محتوا قرار دارد مجوز پخش دریافت خواهد شد اما با محدودیت‌های سنی. وجود محدودیت های جنسی به این معنی است که مخاطبان شما به علت سطح محتوای تولیدی محصورتر و محدودتر خواهد شد.

youtubeبا پیروی از قواعد و ترفندها کسب درآمد از یوتیوب آسان‌تر خواهد بود

نکته دوم؛ از تولید محتواهای مضر یا خطرناک خودداری کنید. ویدیو هایی که به طور مثال در راستای تشویق افراد، بالأخص کودکان، به انجام کارهای خطرناک تولید شوند با سیاست کلی یوتیوب مغایر هستند. در این صورت نیز یا ویدیو های شما با محدودیت های سنی روبرو خواهد شد یا در نهایت حذف می‌شود. اما در خاطر داشته باشید که به طور مثال ویدیو های آموزشی ورزش کاراته مشکلی نداشته و برای کسب درآمد از یوتیوب مناسب هستند؛ حواستان باشد که در اینجا هم مجدداً توضیحات ویدیو در تشخیص مناسب محتوا اهمیت بالایی دارد.

نکته سوم؛ از انتشار ویدیو های حاوی خشونت اجتناب کنید. این دست ویدیو ها نیز مخالف سیاست های کلی یوتیوب هستند. ممکن است بپرسید که پس با این وجود چگونه می‌توان به تولید محتواهای مستند از سوژه هایی مثل جنگ یا وقایع پرداخت؟ یوتیوب با این دست ویدیو ها به شرط رعایت برخی نکات مثل درج توضیحات دقیق و مناسب مشکلی ندارد.

کسب درآمدیوتیوب برای اعطای امتیاز کسب درآمد به کاربران خود شرایط خاصی دارد

نکته چهارم؛ یوتیوب در ویدیو های حاوی تعامل با کودکان حساسیت بالایی دارد. اگر ویدیو شما حاوی موضوعات جنسی و پورنوگرافیک مرتبط با کودکان یا حتی اجبار کودکان به انجام کار خاصی باشد، توسط یوتیوب حذف خواهد شد. کسب درآمد از یوتیوب بدون احترام کامل به حقوق کودکان ممکن نیست.

نکته پنجم؛ به کپی رایت احترام بگذارید. فقط ویدیو هایی که خود تولید می‌کنید را آپلود کنید. به هیچ وجه در تلاش برای ربودن ایده‌ها و خلاقیت‌های سایرین بدون اجازه آن‌ها نباشید وگرنه کسب درآمد از یوتیوب برای شما طبق قوانین یوتیوب ممکن نخواهد بود. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در این مورد حتماً مرکز کپی رایت یوتیوب را بیشتر بررسی کنید. نکات جانبی دیگری نیز اهمیت دارند؛ به طور مثال از درج توضیحات توهین‌آمیز در پانوشت ویدیو خودداری کنید، از انتشار کامنت و نظرات تند و حاوی توهین اجتناب کرده و به طور کلی از متن شامل اشاعه خشونت دوری کنید. اما دقیقاً چه متنی خشن یا شامل اشاعه خشونت خواهد بود؟ هرآنچه که شامل خشونت و توهین بر علیه افراد باشد. توهین‌های طیف گسترده‌ای دارند و شامل جنسی، نژادی یا سنی می‌شوند. یوتیوب از آزادی بیان حمایت می‌کند اما این اصلاً پذیرفته نیست که به تولید محتوا بر علیه یک گروه خاص بپردازید.

نکته ششم؛ به حریم شخصی افراد احترام بگذارید. ویدیو هایی که حاوی تصاویر یا افشای ابعاد زندگی شخصی افراد باشد برای کسب درآمد از یوتیوب مناسب نبوده و بلافاصله حذف خواهند شد. استراق سمع یا نفوذ به حریم شخصی افراد تحت هیچ شرایطی برای یوتیوب قابل پذیرش نیست. به همان میزان که این حساسیت در مورد تولیدات هست، افرادی که طعمه چنین تخلفی شوند نیز توان پیگیری مشکل خود را دارند. اگر ویدیویی حاوی مسائل و اطلاعات شخصی شما منتشر شده می‌توانید درخواست حذف آن را داشته باشید. در کنار این باید یادآوری کرد که برای کسب درآمد از یوتیوب سعی کنید تا در حد امکان از ارائه مسائل شخصی خود اجتناب کنید. یادتان باشد که یوتیوب یک شبکه جهانی با میلیون‌ها بازدیدکننده است. نکته دیگری که باید در خاطر داشته باشید که در صورت تولید محتوا ویدیویی جهت کسب درآمد از یوتیوب ، حتماً از سوژه‌های خود برای فیلمبرداری اجازه بگیرید.

نکته هفتم؛ یوتیوب تمام تلاش خود را برای حفظ واقعیات به کار می‌بندد پس از تولید محتواهای جعلی خودداری کنید. چنانچه با کلاهبرداری قصد کسب درآمد از یوتیوب دارید باید گفت که این کار غیرممکن است.

اما نکته آخر؛ از اسپم خودداری کنید. اسپم دقیقاً شامل چه مواردی خواهد شد؟ اسپم یک مفهوم انعطاف‌پذیر است اما در این مورد خاص به آن معنی است که برای افزایش بازدید ویدیو خود به درج توضیحات دروغین و خلاف واقع بپردازید. به طور مثال ویدیو شما حاوی آموزش پرواز نباشد اما برای جذب بازدید بیشتر ویدیو خود را حاوی این موضوع جلوه دهید. کسب درآمد از یوتیوب با جعل و کلاهبرداری امکان‌پذیر نیست! اگر قصد درآمد دارید، پیش از هر چیز مطمئن شوید که به طور کامل با قواعد و خط سیر کلی شبکه اجتماعی یوتیوب آشنایی دارید.

برای کسب درآمد از یوتیوب به YPP بپیوندید

YPP مخفف (YouTube Partner Program) یا همان برنامه همکاری یوتیوب است. در یک کلام باید گفت YPP ساختاری است که به شما به عنوان صاحب یکی از کانال‌های پرطرفدار یوتیوب امکان کسب درآمد از یوتیوب را اعطا خواهد کرد. YPP محل اتصال شما با بازار پرسود و در جریان یوتیوب است. برای عضویت در این ساختار داشتن یک سری پیش‌نیازها الزامی است؛ به طور کلی یوتیوب باید کانال شما را حائز جایگاه مناسبی بداند. این بدان معناست که باید در دوازده ماه اخیر باید چهار هزار ساعت بازدید واقعی از کانال شما صورت گرفته و حداقل هزار عضو داشته باشید. یوتیوب این معیارهای را به این خاطر انتخاب کرده چون بر اساس آن‌ تنها افرادی که در معنی واقعی کلمه خلاق باشند امکان کسب درآمد از یوتیوب را بدست خواهند آورد و یوتیوب برای بررسی و تصمیم‌گیری در مورد کانال شما اطلاعات کافی در دست دارد. پس بیاد داشته باشید که تنها با احراز شرایط اخیر امکان پیوستن به YPP و کسب درآمد از یوتیوب را دارید.

این شبکه اجتماعی همواره با پایش وضعیت کلی کانال نزدیک شدن شما به حداقل‌ها را یادآوری خواهد کرد. پس از اینکه توسط یوتیوب برای حضور در YPP برگزیده شدید باید اصطلاحاً در آن (Sign) کرده و برای ساخت حساب کاربری (Google AdSense) اقدام کنید. پس از اتمام این مراحل بررسی دقیق‌تر کانال شما بر اساس قوانین و سیاست‌ها آغاز خواهد شد. اگر همه چیز درست پیش برود شما می‌توانید کسب درآمد از یوتیوب را آغاز کنید. اما فرآیند کسب درآمد دقیقاً چگونه است؟ پس از مراجعه کاربران به ویدیو های کانال شما، بسته به اینکه افراد چندبار شاهد ویدیو های تبلیغاتی مابین محتواها شما باشند مبلغی دریافت خواهید کرد.

البته در برخی طرح‌های تبلیغاتی صرف نمایش تبلیغات در اطراف ویدیو ، شما می‌توانید کسب درآمد از یوتیوب داشته باشید. عضویت در YPP صرفه های دیگری نیز دارد از جمله بهره‌مندی از برخی ابزارهای کمکی جانبی که جذابیت کانال شما را افزایش خواهند داد. حال در ادامه به پاسخگویی پر تکرار ترین پرسش‌های مطرح شده حول YPP و کسب درآمد از یوتیوب می‌پردازیم.

اولین پرسش؛ چه زمان کانال من مورد بررسی قرار خواهد گرفت؟

ممکن است که کانال خود را به سطح بالایی از بازدید رسانده باشید اما حس کنید که یوتیوب به بررسی آن مبادرت نمی‌ورزد. یوتیوب به صورت دوره‌ای به صورت ماهانه به بررسی کانال‌ها پرداخته و محال است تا کانالی از زاویه دید آن دور بماند. پس اگر چنین حسی دارید سعی کنید با نهایت قدرت تولید محتوا را ادامه داده و عملکرد مثبت خود را ادامه دهید چون در غیر این صورت ممکن است با افت ناگهانی از معیارهای موجود جا بمانید. در خاطر داشته باشید که از طریق پنل کاربری اطلاعات لحظه‌ای کانال شما در دسترس است و هنگام تلاش برای کسب درآمد از یوتیوب باید چک کردن آن را در نظر داشته باشید.

دومین پرسش؛ اگر برای YPP برگزیده نشدم چه؟

اگر کانال شما برای حضور در این برنامه مناسب شناخته نشود شما می‌توانید تا در طول سی روز به بررسی مجدد و اصلاح کانال بر مبنای سیاست‌ها و قوانین یوتیوب اقدام کنید. حتماً پیش از اینکه دوباره درخواست خود جهت بررسی را اعلام کنید از اصلاح تمام موارد و احراز استانداردها اطمینان حاصل کنید. چون در صورت عدم احراز مجدد، فرآیند بررسی به تأخیر مجدد سی روزه منتهی خواهد شد. اگر اصلاحات به شکل جزئی ممکن نشد، گام بعدی ادیت یا پاک کردن کامل ویدیو هایی است که ممکن است مغایر با سیاست‌های کلی یوتیوب باشند.

سومین پرسش؛ آیا نیاز است که هر سال انتخاب شوم؟

پاسخ کوتاه و مختصر این است که نه! هرچند که شما باید دائماً با بارگذاری ویدیو ها و محتواها فعال باشید و در کورس تولید محتوای خلاق باقی بمانید. اگر شما شش ماه غیرفعال باشید یا در حد انتظار ظاهر نشوید ممکن است که کانال شما از YPP لغو عضویت شود. سعی کنید حتی پس از عضویت در YPP حساسیت خود نسبت به کیفیت محتواها را حفظ و از آموزش ‌های جدید و به روز استفاده کنید.

درآمد از یوتیوبدر کسب درآمد از یوتیوب خودتان محدود به فقط یوتیوب نکنید

آیا برای کسب درآمد از یوتیوب فقط می‌توان به خود یوتیوب تکیه کرد؟

بسیار یافراد تنها خود یوتیوب و دریافت پول از تبلیغات سیستمی آن را منبع درآمد می‌دانند اما در مارکت واقعیت به این شکل نیست. یوتیوب و تبلیغات گوگل تنها منبع درآمد ثابت و حداقلی برای کانال‌های شما هستند. یک کانال پر بازدید در یوتیوب همانند حساب های کاربری قدرتمند در تمام پلتفرم‌ها و شبکه های اجتماعی تحت عناوین مختلفی می‌تواند پول‌ساز باشد. بسته به این که شما متقاضی فعالیت در چه حیطه‌ای هستید، در ادامه پیشنهادهای متفاوتی به شما عرضه خواهد شد. بررسی این ایده‌ها و راهکارهای به شما برای یافتن راه منحصر بفرد خود برای کسب درآمد از یوتیوب کمک خواهد کرد.

یوتیوبتنها پشتوانه شما در کسب درآمد از یوتیوب خلاقیت در تولید محتوا است

کانال‌های بررسی و آنباکسینگ تکنولوژی‌های جدید

اگر شما یکی از دارندگان یا علاقمندان به داشتن کانال های بررسی تکنولوژی هستید حتما با روال کار این پیج ها آشنا هستید. این پیج‌ها به صورت موردی به انتخاب و بررسی دیوایس‌هایی مثل گوشی‌ها، لپ‌تاپ ها، کنسول های بازی و سایر لوازم الکترونیکی می‌پردازند. برای داشتن سطح بالایی از بازدیدکنندگان بسیار مهم است که بروز باشید و دیوایس های جدید، که متقاضیان کنجکاو فراوانی دارد را مورد بررسی قرار دهید. ا

ما ممکن است با این مانع روبرو شوید که چگونه باید این دیوایس ها را تهیه کنم؟ خب اجازه دهید با یک تیر دو نشان بزنیم! پس از این که کانال شما به سطح بالایی از مقبولیت، طبق استانداردهای یوتیوب رسید کافیست تا یک اسپانسر برای خود پیدا کنید. اسپانسر با در اختیار گذاشتن دیوایس مدنظر شما از تبلیغات شما در طول ویدیو استفاده خواهد کرد. برای کسب درآمد از یوتیوب با این روش هزاران راه وجود دارد؛ مثلاً از لوگو یا نماد اسپانسر خود در اطراف یا پایین ویدیو استفاده کنید. البته بهتر است که خود شما به صورت زبانی در طول ویدیو حمایت اسپانسر از پروژه خود را اعلام کنید. این که انجام تبلیغات چگونه باشد به توافق شما و اسپانسر بستگی دارد.

در خاطر داشته باشید که تبلیغات با تراکم بالا شاید سود مالی خوبی داشته باشد اما در بلندمدت باعث ریزش بازدیدها خواهد شد. حتما از قبل یک استراتژی بلندمدت تبلیغاتی برای خود تنظیم کنید. در روش توضیح داده شده ضمن کسب درآمد از یوتیوب می‌توانید ملزومات ساخت محتواهای جدید را به کمک اسپانسر فراهم کنید؛ یک تیر و دو نشان!

 

منبع  کسب درآمد از یوتیوب؛ نه محال نه ساده

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 33
  • بازدید ماه : 124
  • بازدید سال : 865
  • بازدید کلی : 4,276